Forum Strona klanu Polish Warriors Strona Główna Strona klanu Polish Warriors
Klan w grze Mount & Blade: Warband
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Icewind Dale II

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona klanu Polish Warriors Strona Główna -> Rozrywka / Gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raffaello



Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 15:10, 15 Lip 2010    Temat postu: Icewind Dale II


Nareszcie - po wielu męczących dniach i nocach spędzonych na tej kołyszącej się łajbie dopłynęliśmy do Targos. Naszą radość z faktu iż wreszcie postawimy stopę na stabilnym kawałku gruntu przyćmiewał jednak obraz który rozpościerał się przed naszymi oczyma.

Bogaty niegdyś port stał teraz cichy i ponury. Większość domów była spalona, a te, które przetrwały pożogę były rozebrane, obdarte z desek. Nasze zaniepokojenie zwiększyło się gdy zobaczyliśmy śnieg - cały czerwony od krwi leżącego obok goblina. Z zadumy wyrwał nas ludzki krzyk - to dwaj strażnicy dobijali kolejnego "zielonego", który zadał śmiertelny cios ich towarzyszowi.


Taki oto obraz ukazuje się naszym oczom po uruchomieniu kolejnej gry Black Isle - Icewind Dale 2, będąca doskonałą kontynuacją hitu ostatnich lat, gry, która zdobyła tyleż samo zwolenników co przeciwników.

"Oj jak tu pięknie !" :

Pierwsza nowość rzucająca się w oczy to ulepszona grafika. Autorzy zrezygnowali już kompletnie z rozdzielczości 640x480 na rzecz 800x600 i wyższych. Wszystkie ręcznie rysowane lokacje oglądane w 32 bitowej barwie kolorów prezentują się wyśmienicie. Wszystkie efekty czarów i zdolności specjalnych zostały narysowane ponownie i nieraz rzucimy ognistą kulą w bandę goblinów tylko po to by zobaczyć jak ich ciała zamieniają się w proch w wielkim podmuchu ognia lub rozpadają się pod spadającymi z nieba soplami lodu. Jeżeli nasz sprzęt nie poradzi sobie z wyświetleniem tylu detali ... zawsze możemy zrezygnować z ich części polepszając tym samym wydajność gry.

"Pssst słyszałeś to ?" :

W dobrej grze nieodzownym elementem jest dobra ścieżka muzyczna. I tak też jest w Icewind Dale II. W czasie pobytu w mieście przygrywa nam melodyjna muzyka bębnów i trąbek, na lodowych pustkowiach słyszymy dźwięki wygrywane przez wiatr na zamarzniętych elementach krajobrazu a w jaskiniach stłumione bębnienia.

Zewsząd da się słyszeć okrzyki zachęcające do walki, odgłos kości pękających w paszczach wilków czy złowieszczy głos maga kończącego wypowiadać ostatnią linijkę potężnego zaklęcia. Nasze postaci także nie są niemowami i dla każdej z nich możemy wybrać jeden z 42 przygotowanych schematów głosów - odpowiednio po 21 dla każdej z płci. Całości obrazu dopełniają czytane od czasu do czasu dialogi.

Każda z postaci i potworów jakie przyjdzie nam spotkać w ciągu naszej wędrówki dysponuje swymi własnymi okrzykami jakie wydaje podczas ataku, jak i tymi, które wydaje w ostatnich sekundach swojego życia. Dźwięki są odpowiednio dopasowane więc raczej nie spotkamy potężnego maga, który zamiast swojego typowego mrocznego głosu wyda z siebie pisk kobolda.

"Pomocy, mężny panie !" :

Miasta tętnią życiem - na ulicach możemy spotkać przestraszonych przechodniów, uciekających przed najeźdźcą czy zwierzęta szukające odrobiny pożywienia.

Wraz z takim urozmaiceniem wzrosła też interaktywność jaką możemy doświadczyć w kontaktach z otoczeniem. Np. gdy wybijemy grupę pijanych "łowców przygód" karczmarz rozkaże nam spłacić kredyt jaki u niego zaciągnęli, a lord miasta nie będzie już w stanie wezwać ich na pomoc, kiedy to my będziemy jej potrzebować.


Dużo zadań pobocznych, dialogów, czy decyzji zależy też od rasy czy klasy postaci. Np. krasnolud nie będzie mile widziany w towarzystwie elfów, ale za to z innymi krasnoludami jego konwersacja może pójść zupełnie innym torem... Nasz palladyn czy kapłan może uleczyć rannego wojaka co zaoszczędzi nam szukania opatrunków.

"Ehh te cholerne Elfy" :

Skoro jesteśmy już przy postaciach - do naszej dyspozycji mamy tym razem wiele ras - wraz z ich pod-rasami. Np. wybierając elfa możemy zdecydować się iż nasz "mieszkaniec drzew" nie będzie milutkim, ładniutkim przyjemniaczkiem lecz złym, zdradliwym wojownikiem - Drowem. Z tym wyborem wiąże się wiele plusów jak i minusów. Niektóre podrasy dostają duże bonusy do danej cechy, lecz także i minusy do innych. Np. wybierając wspomnianego Drowa zyskamy bonusy do zręczności, ukrywania się w cieniu, odporności na zaklęcia i inne ale nasza postać będzie brzydsza (-2 do charyzmy) i będzie wolniej osiągać kolejne poziomy.


"Kapłana - potrzebuję kapłana!" :

Jeżeli graliście już w Neverwinter Nights klasy postaci jakie dostaniecie do dyspozycji nie będą dla was zaskoczeniem. Jeżeli zaś nie - to na pewno wiele czasu spędzicie na znalezieniu odpowiedniej konfiguracji drużyny jako że wiele klas dzieli się na inne. Np. jako mnich możemy wybrać 3 drogi - każda pozwala nam zmienić klasę w inną nie tracąc zdobytych już wcześniej umiejętności. Kapłani i palladyni mogą wybrać bóstwo, za którego wiara podążają itp. itd. .

"No to który potrafi rozbroić tę pułapkę ?" :

Kolejną nowością jest podział umiejętności . Na "level-up'ie" nasza postać dostaje pewną sumę punktów zdolności, którą może rozdysponować na zwiększenie kilku z ponad 80 zdolności. Teraz nawet nasz mag może zostać mistrzem rozbrajania pułapek czy zastraszania, a wojownik może poznać tajniki alchemii czy skradania się w cieniach. Oprócz tych zdolności jest jeszcze druga grupa, do której zaliczają się umiejętności władania bronią, skutecznego rzucania czarów czy posługiwania się lepszymi zbrojami i tarczami.

Oczywiście magowi trudniej jest nauczyć się umiejętności wojownika więc będzie kosztowało go to większą ilość punktów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona klanu Polish Warriors Strona Główna -> Rozrywka / Gry Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin